Feb 6, 2010

Kenapa Blog Ye?

Assalamualaikum sayangku semua.. (sayanglah sebab sudi baca bebelanku ini..haha)

Cuti tak jalan-jalan ke? Haha saya tak kemana pun. So bila anak dah tidur bolehlah berblog sekejap.. Kenapa suka blog ye? Ada banyak sebab kenapa kita berblog kan.. Ada yang blog untuk suka-suka (macam saya cheww).. Ada yang blog untuk bisnes (duit..duit..)dan ada juga berblog untuk meluahkan perasaan..Aeww..(jangan terlalu obvious untuk meluahkan perasaan ok)

Nak jadi blogger yang glamour ke? Hehe tak pernah terlintas di hati pun.. Tapi kita akan rasa seronok dan teruja *sedikit* bila tulisan kita ada yang sudi menjengah.. betul tak..

Tapi macammana agaknya nak mantain penulisan agar tidak bosan dibaca?? Haa yang ni penting tau.. Pelbagaikan skop penulisan.. Jangan asyik bercerita tentang sesuatu yang spesifik saja. Contoh*contoh* saja tau.. Hari ini pakai kasut putih. Esok pakai kasut merah. Lusa pakai kasut hijau.. (Okay yang ni melampau sebab mana ada orang cerita pasal kasut je..haha)

Baiklah sayangku semua aww love u tau sebab masih sudi membaca sehingga perkataan love u..haaha.. Bagi saya..saya tidak berapa pentingkan kuantiti pengikut di side bar ( sebenarnya bukan semua pengikut/follower itu mengikuti penulisan anda) sebaliknya saya lebih teruja bila ada kawan-kawan di luar sana yang menjadi pengikut dalam diam..Fine yang ini memang pengikut setia (mana tahu..hehe nuffnang of course).. Oh lupa lagi satu bila search engine dan seseorang itu menemui sesuatu maklumat di dalam blog ini (ini yang menjadi kepuasan yang sebenarnya tahu!!!)

Okaylah entri ini bukanlah tips macammana cara nak menjadi blogger hebat oh tidak sama sekali. Tetapi ia lebih kepada kenapa anda berblog?Apa tujuan sebenarnya.. Bagi saya selain untuk suka-suka dan mengisi kebosanan *kalau dapat duit darinya itu bonuslah* mungkin juga sebagai medium untuk manambahkan fungsi otak.. (ternyata bukan mudah untuk mencari idea-idea baru setiap hari okeh)..

Haha so jutaan terima kasih kepada anda yang sudi menyinggah blog annedestiny dan saya sayang kamu semua!!! ^x^. oh sejuta kemaafan juga dipohon kalau-kalau ada yang terbosan membaca blog ini ya.. (hehe macam dalam kad hari raya pulak aisehhh)

3 saja yang sudi komen:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

samalah kita, ain....
blog utk suka2 je, isi masa kekosongan.
satu kepuasan sbnrnya.... sapa yang nak baca blog kita, silakan. kita hargai sangat,kan?

sasha @ mumyalyaqil said...

ehehe..i like..baca entry ni mengajar ku sesuatu..tima kasih laling ;)

ain.suliman said...

haha..just my opinion..the rest it's up to you..

Post a Comment