Dec 28, 2009

Permintaan Hati (episod 1..bhg 1)

Episod 1

Raudhah menghela nafas panjang..Berpeluh-peluh juga menjawab kertas peperiksaan Structural Analysis tadi. Lagi 5 minit waktu menjawab akan tamat. Raudhah membaca sekilas untuk kali terakhir…Dan akhirnya pengawas peperiksaan memberi isyarat untuk berhenti..Kertas jawapan disusun satu persatu agar kemas. Raudhah mengemas peralatan tulis. Suara hingar bingar dewan peperiksaan sudah kedengaran…Kertas terakhir untuk semester 6. Seronok sangat..Cuti semester akan bermula!!!yeay!!

Raudhah menunggu Ayuni dan Zaza di luar dewan..Tak sabar rasanya untk pulang ke rumah sempena cuti semester kali ini.

“Hai girls!!Amacam tadi?Ok ke?”Pekik Ayuni yang memang keanak-anakan dari jauh. Ayuni rommate yang satu ni memang comel. Orangnya kecil saja tapi otak fuh!!Bergeliga..Selalu saja dapat Anugerah Dekan setiap semester..Zaza pula lebih bersikap keayuan..Tetapi kalau sudah bertemu tiga serangkai..memang haru jadinya..Hilang segala keayuannya..Zaza pun manis dan cantik orangnya..Tapi kalau tak pekena make up..Fuh!!Laaaaaaagi cantik!!!Macam gadis innocent..suci mulus gitu orangnya..

Kereta MyVi Biru terus memecut laju..Destinasi kini adalah mencari warung Leha..Warung Leha sangat terkenal dengan Nasi ayam yang superb sedap dan ABC fuh!!Laaaaaazat sekali…Tak sabar untuk menikmatinya dikala cuaca panas terik begini..

“So korang dah confirm ar tempat praktikal nanti?”Gertak Zaza selepas memesan ABC kegemarannya..
“Hmm aku dah..Dekat je dengan rumah aku..Nak jalan kaki pun boleh!!”balas Raudhah.
“Seronoklah kau ek..Dekat..Aku ni dahlah jauh. Mentang2lah company besar..Harap2 elaun pun besar gak..haha”betah Zaza.
“Yelah Zaza..selalunya kalau company besar elaun pun boleh tahan gitu..”
“Betul2!!..Aku dapat company kecik jek. Buat projek pun kecik2 je kot”ujar Ayuni berseloroh..
“Agak2nyalah ada tak engineer yang handsome2 kat situ. Boleh aku ngorat!!!Kakaka”Masing2 tergelak sakan bila Ayuni mencelah lagi…
“Yuni..kau kene pakai high heels jela selalu..Baru setanding dengan engineer2 kacak lagi macho kat situ..Kau kan ke rendang sikit..Hahaha”
“Woi korang kutuk aku..Aku taulah korang tu cantekkk..Tinggi..Tak macam aku ni bantut jek…Takpe2 aku akan pakai high heels selalu..Ok tak??”Ayuni berseloroh lagi..
“Ala Yuni kau tu tak payah lah pakai high heels segala bagai..Kau tu memang dah comel..Nanti mamat-mamat Indon lak yang terpikat kat kau kalau kau bergaya sakan takat nak pergi site yang bertanah-tanah tu..hahaha”Mereka tergelak lagi bila Raudhah pula mencelah…


2 saja yang sudi komen:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

baru fes tem baca...tak sabar nak baca episaod seterusnya...

ain.suliman said...

wah umisofie..tak sangka betul ade yang sudi bace yer..haha..

Post a Comment