Dec 28, 2009

Permintaan Hati (episod 2..bhg 4)

“Yelah..aku dengar ni.."bentak Raudhah lagi..

“Semalam aku dengar yang abah minta izin mama nak lepaskan mummy..Abah tanya pendapat mama dulu"
Terbeliak mata Raudhah mendengarnya..Suka ke?Gembira ke?Atau sedih?Raudhah pun tak tahu mana satu perasaannya tatkala itu..

“WHATT???Takkanlah sampai macam tu sekali??Habis budak-budak tu mummy nak bawa balik Switzerland ke??Sedihnya..."Bungkam Raudhah.

“Shhh!Kak janganlah pekik kak..Nanti mama dengar dia sedih lah..Sebenarnya cerita ni aku tau dah sebulan lebih dah kak..Tapi mama tak tahu yang aku dah tahu ni..Biasalah aku kan reporter a.k.a. investigator gitu..Aku terbaca email mummy bagi abah masa aku masuk bilik komputer haritu..Aku biasalah nak update-update blog akulah kan..Tiba-tiba aku nampak email tu sebab abah lupa nak logout kot..Macam nilah lebih kurang ayat dia..Aku translate dalam bahasa jelah ek..kakaka..

Dear darling..(Wah gitu!!)

I sebenarnya masih sayang lagi perkahwinan kita. Tapi I tak tahu macammana nak beritahu U darling..I rasa hubungan kita dah tak macam dulu..I rasa jauh sangat dari U. U pula lebih pentingkan family U (1st wife) dari I. Anak-anak pula dah sayang sangat dekat mama dia..I ni dah macam bukan mummy mereka lagi dear..I pun tak tahu di mana silapnya..I memang rasa dah jauh hati sangat..I hope U tak kisah I pulang ke tempat asal I. I cadang nak bawa anak-anak tapi mereka tak mahu..Mereka lagi suka dengan mama merekalah dear..Lagipula Rayyan dan mula sekolah di Malaysia..I berat hati juga nak tinggalkan U all tapi hati I ni tak tenang lah dear..I minta Izin untuk tenangkan hati I bersama dengan insan-insan yang sayangkan I (my parents).I dengar juga yang mom selalu sakit-sakit rindukan I and the kids..Lagipula kita setahun sekali saja pulang ziarah mereka..I rindu sangat dengan mereka..Sayang..kalau U masih lagi sayang I U lepaskan I. Anak-anak U boleh jaga. I tak halang..U boleh hidup tenang dengan family U and I with my own way..Our 6 years old marriage is OVER dear..Please let me go.


Broken heart
Sarah Adam

Raudhah terdiam mendengarkan bait-bait kata yang diungkapkan oleh Raihana.sangat menyentuh hati..Raihana memang gembira kerana dia tak berapa berkenan dengan mummynya itu tapi Raudhah..Raudhah sayangkan mummy walaupun mummy hanyalah ibu tirinya..Dia masih ingat waktu kecil-kecil dulu masa mama sakit hampir sebulan lamanya, mummylah yang selalu menjenguk Raudhah di asrama..Bawa makanan dan selalu bawa Raudhah ke hospital berjumpa mamanya sekalipun mummy sarat mengandungkan Rayyan..Abah pula terpaksa bekerja siang malam untuk menampung kos perubatan mama yang menelan belanja ribuan ringgit..Raihana pula tidak pernah menghargai kebaikan ibu tirinya itu. Baginya mummy lah yang bersalah kerana merampas abah dari mama sehingga mamanya jatuh sakit..Walaupun Raudhah telah menerangkan berjuta kali tapi hati Raihana memang keras..

0 saja yang sudi komen:

Post a Comment