Dec 28, 2009

Permintaan Hati (episod 2..bhg 3)

"Pastu kau dah declare ke belum ni?"

"Uisy kak takkan ar nak terus declare kak..aku nak buat-buat jual mahal dulu..tapi aku rase dia tau aku suka gak kat dia coz takkan aku susah-susah nak jumpa diakan semalam..dahla aku memang payah nak layan jantan-jantan nikan..Hehe...Aku suka ar dia macam rayu-rayu gitu kat aku...

"Ah poyo ar kau Rai...Meluat aku dengar..kau tu pun sama poyo macam mamat tu gak..Eleh.."Raihana mencebik..kemudian dia sambung lagi..

"haha aku poyo kan kak..tapi aku memang ar dah mula suka kat dia dah tapi dia suka kacau-kacau aku tu yang aku nyampah gak..hehe..Tapi nape ek aku cam suka gak kat dia kak...May be next weeklah aku bagitau..Aku nak test dia sikit-sikit dulu..barula ade cabaran..haha"

“haha yang tu aku suka..Rai kau kalau suka kat dia pun kau kena pikir panjang-panjang..selidik dulu latar belakang dia kot-kot mafia ke..haha..lawak jek...jangan terus declare..aku taknak kau frust menonggeng je bila dah cintan cintun habis..isy meluat gak aku ni..haha.’Raudhah membuat gaya jeluak.

“Tu lah yang aku risau ni..Aku nak la kenal-kenal dia dulu baru ar declare..Kak kau ni pun satu.Tak kan tak de pakwe lagi kak..Umur kau tu pun dah lanjut..Takkan sorang calon pun tak de.Nanti jadi anak dara tua baru tahu’

“Hello cik adik..kata aku umur dah lanjut..kau tu pun sama je..Aku bukan apa lah Rai..Masalahnya bukan lah takde orang yang tackle aku..Kat kampus tu melambak-lambak jantan yang sibuk sms aku..Tah mane diorang dapat nombor aku pun aku tak tahu..Tapi aku ni malas nak layanlah..Macam aku desperate sangat je nak layan semua..Aku ignore je bila dapat sms kata nak berkenalanlah..Eiii!!Geli akulah..Aku lebih prefer orang yang matured..Take care aku gitu-gitulah..Takat nak buat stock pakwe makwe ni memang aku tak berkenan langsung.."Jelasnya panjang lebar..

“Kahwin dengan datuk jelah kak..Memilih betul kau ni.."sindir Raihana lalu mencebik.

"Hello!!Dah memang bukan taste aku takkan aku nak layan..haha" bentak Raudhah.

“Eh betul gak eh kak..kalau bukan taste kita buat apa nak layan kan..kan..Entah macammana la aku boleh berkenan dengan mamat psyco tu.Isy..Ajaib sungguh!!’Ujar Raihana lalu baring di sebelah kakak kembarnya itu..

Melihatkan antara satu sama lain memang agak berbeza. Raudhah sikapnya lebih berdikari dan tegas. Rambutnya dibiarkan pendek layer..Senang untuk diuruskan dan apabila keluar rumah Raudhah lebih selesa menutup auratnya dengan tudung..Manakala Raihana lebih funky dan kecoh sedikit..Dia suka mengenakan make up dan dibiarkan rambut yang melepasi bahu terurai saja..Lebih vouge gitu walaupun tubuh langsingnya agak kurus sedikit berbanding Raudhah..Raudhah lebih suka mengenakan make up nipis saja.Baginya kecantikan asli lebih penting..

“Tadi kata ada bad news.Apa dia?’Raudhah memaling muka ke arah Raihana.

“Kau kata taknak dengar..’Raihana mengangkat kening..

“Aku dah readylah ni nak dengar.Ceritalah..’Raudhah mencubit pipi Raihana..

“Betul nak dengar eh..Okaylah..aku cerita ok.Tapi kau jangan nak sentimental lak tetiba"

0 saja yang sudi komen:

Post a Comment