Dec 28, 2009

Permintaan Hati (episod 2..bhg 2)

“Kakak!!!”jerit Raihana manja.

“Hisy kau ni Rai..terpekik dari tadi ni apa hal??”Raudhah memuncungkan mulut dan berkerut dahi..


“Alah kakak ni..ingat lawa sangatlah muncung-muncung tu..Aku buat sangkut baju baru tau haha..”Raihana mencebik..Raudhah tersengih..


“Ha..yele..aku senyum dah ni..nape..kau ade hot story ke nak bagitau aku ni..Dari pagi tadi sibuk memanjang..”Raudhah menatap mata adik kembarnya itu…Raihana membetulkan kaca matanya lalu memberi fokus kepada Raudhah..Rambut yang melepasi paras bahu diikatnya kemas..


“Aku ade dua hot story ni kak.Satu good news satu bad news..Kak..kau nak dengar mana satu dulu ni kak?”Raihana memulakan bicara.


“Isy ape bad news ni..tak sukalah dengar..Good news dululah”Raudhah suka melayan kekepohan adik kembarnya itu.


“Kak kau ingat tak mamat yang control macho nak mampus yang kecoh suruh aku buat advertisement pasal contest menari tu kak..pastu aku gaduh taknak buat pastu aku suruh kau tolong aku buat tu..ingat tak??”Raudhah cuba mengingati.Tak silap hal ni memang dah lama berlalu hampir setahun yang lalu.


“Haa okay ingat dah..napenyer?Kau kan tak suke gile ngan mamat tu kan?”


“Tu yang aku nak citer ni kak..Kau tau tak mula-mula aku ingat dia memang poyo nak mamp** tak sedar diri suka arah-arahkan orang buat tu buat ni...Memamg mula-mula aku hangin gila dengan dia kak..Nampak dia memang meluat sangat kak..Dia selalu gelakkan aku menari macam kayu..Alah macam bagus sangat..tapi memang bagus pun..Aku admit gak tu..aku gak yang poyo-poyo nak menari-nari sakan sampai aku pernah terpijak kaki dia..Padan muka dia..Haha..pastu kak kitorang masam-masam muka macam hampeh kan kak rupanya dalm diam-diam dia ade hati kat aku kak!!Tu yang aku macam nak bagi penumbuk sebijik kat dia tu..haha”terang Raihana panjang lebar..


Raudhah terkekeh-kekeh..Dia tahu walaupun adik kembarnya suka kutuk-kutuk mamat yang namanya Fazrul tak silap tapi dalam hati adiknya memang ade menaruh hati sikit pada budak tu..Sebabnya bukan main lagi dia bercerita tapi tak nak mengaku..Pernah juga Raudhah terlihat gambar mereka menari sewaktu mereka berlatih bersama.Okay boleh tahan..Macam Awal Ashari gamaknya..

“Weh..kau ni kata good news tapi kutuk-kutuk apasal?”

“Heheh..Alah aku malu ar kak nak citer kak”


"Alamak citer jer lah..Aku tau kau sebenarnya pun ade hati gak eh..Tapi tak nak ngaku kan..kan..cakap jelah” Raudhah memberi respon.


"Heheh kak..kau jangan gelak eh kak..Kelmarin sebelum balik sini dia call aku kak..Dia kata nak sangat jumpa aku semalam..So aku pun poyo-poyo ar konon-konon jumpa dia..walhal sebenarnya tu ehem..ehem..dia propose aku jadi awek dia kak..Dia kata lama dah dia nak cakap dari semester lepas lagi tapi aku macam wat tak tau je tu yang dia cam takut nak bgtau..Last-last dia suka kenakan aku n gelak-gelakkan aku kata aku menari macam kayu la tah pape tah..Rupanya tu taktik dia je nak ngorat aku..haha..lawak tak kak??”

Raudhah ketawa terbahak-bahak..

0 saja yang sudi komen:

Post a Comment