Jan 18, 2010

Dodol dan Bubur Asyura...REWANG!!

Salam dan selamat pagi semua...

Macammana hari minggu semua? Syok ke?

Hari minggu saya agak sibuk sedikit.. Hari Sabtu ofis en suami ada mengadakan rewang-rewang sempena Hari Asyura. (Siapa tak tahu rewang tu adalah gotong royong dalam bahasa jawa tau bukan merewang..) Seperti tahun-tahun sudah saya sempatlah menolong apa yang patut. Tapi tahun ni saya kurang sihat dan bawa budak kecil pulak tu maka saya dikecualikan..(alasan ke tu?) hehe... Jadi apa kata kita usha-usha sepagi bersama officemate En Suami..


Asal pergi memana mesti ada budak kecik ni..smiles!!


Ayooyai..terjelir pulak lidah ngeh ngeh


Wajib bawak bucuk dia tuh!!

Kacau jangan tak kacau!! chak!!

Apa yang penting.................(sambung)

Ok itulah sebahagiannya.. tengahari pula kami (adik, tunang adik, kakak dan anak2 serta saya dan Naufal.. ayahnya kena tinggal kacau dodol pula) shopping di SOGO sebab ada mega sale haha.. tak lepas peluang tu.. Dapatlah Naufal 2 pasang baju jalan-jalan yang murah dan cumel.. I liked..

Malam kami singgah di Putrajaya rumah abang. Pergi tengok baju2 branded kanak-kanak yang dijual tu dan tak lupa belajar sikit2 design blog dari orang yang pakar tentangnya..

Oh Naufal dapat lagi satu jumpers (murah yes!!) yang sama macam anak bongsu abang punya (Rayyan)

Hmm okaylah..tata titi tutu..


2 saja yang sudi komen:

fisa othman said...

tahun nie lom sempat lagi nk wat bubur asyura...
feveret setiap tahun wajib wat...;)

ain.suliman said...

Bubur Asyura mereka buat yang manis+rempah..kami tak makan...:(.. Tapi seronok rewang ramai-ramai..lalala

Post a Comment