Jan 7, 2010

Permintaan Hati (episod 3..bhg 2)

”Let me introduce myself..Saya Raudhah kembar Raihana..Kami sama tapi tak serupa...terima kasih”Raudhah cuba menghuraikan ketegangan tadi..

Fazrul dan rakannya hanya tergelak kecil..

”Hai..Saya Fazrul dan sebelah saya yang handsome ni Aiman..Boleh panggil dia Raymond..sebab dia perasan mat saleh” ujar Fazrul memperkenalkan diri..

”Hai Raymond..So u alls classmate ke?” Tanya Raudhah lagi..

“Oh tak..Actually saya ex-schoolmate Fazrul. Kebetulan kami berjiran..Kita orang pakat nak tengok movie hari ni. Tapi tak tahulah jadi ke tak.”Raymond mencelah.

Fazrul, Raymond dan Raudhah tertawa kecil lalu melihat Raihana yang masih bermasam muka..

“Sorrylah..kita orang lambat ni bukan apa..kita orang dah beli tiket siap-siap sebelum U alls sampai tadi..Tapi mak aiih..queue panjang gila nak mamp..Saya dah try call Rai banyak kali tapi tak dapat..Entah manalah dia campak handfon dia tuu”Ujar Fazrul membela diri..

“Alasan!!!”bentak Raihana perlahan lalu dimemekkan bibirnya tanda protes..
“Ayyohai..Kenapalah saya terpikir nak ajak awak ni Rai kalau awak buat perangai macam ni.”Fazrul mengeluh..
“Okay apa kata macam ni..Fazrul n Raymond..Korang masuk dulu okay..Biar Rai relaks sekejap..Sekejap lagi kami follow ok.Mana tiket yang korang dah beli tadi?”
Fazrul menghulurkan tiket yang dimaksudkan..Lalu mereka beredar pergi..Raudhah menggeleng..Hati batu betul Raihana ni fikirnya..

“Rai..kau tak dengar ke dia call tadi?”Raihana diam seribu bahasa..Sebenarnya malu pun ada..Raihana menghulurkan telefon bimbitnya..Raudhah melihat lalu tertawa..

“Kau pergi rembat telefon mama buat apa?Patutlah dia call kau tak jawab”Raudhah masih ketawa terbahak-bahak..

“Aku excited sangat nak pergi lah ni jadi macam ni..Fon mama letak sebelah fon aku..Aku pun main tarik je..Dahlah colour pun sama..Aku memang harap tempat nak tunggu je lah sebab dah janji..Hisy clumsy betul lah aku ni..Kau jangan bagitahu dia pulak eh..Aku tau mesti dia gelak sakan kat aku nanti.”balas Raihana..

“Korang ni memang aku tak paham betullah..Macam mana lah dia boleh tahan sikap kau ni ek. Siap tangkap cintan pulak..hahaha..dah jom..”

Mereka memasuki panggung wayang yang ditetapkan lalu mencari kelibat mereka berdua..Ahh..jumpa pun...Waktu itu cerita telah pun bermula...Fazrul mengerling ke arah Raihana yang sudah mampu tersenyum bukan seperti awal babak tadi..


0 saja yang sudi komen:

Post a Comment