Jan 13, 2010

My Precious Adiks 2

Sebab entri yang pertama rasa sangat panjang maka saya pun terbitkan entri kedua untuk adik lelaki saya.hehe..


Adik lelaki saya

Saya juga ada seorang adik lelaki. Tapi perbezaan umur kami sangatlah jauh. Kira saya darjah satu baru adik lelaki saya ni lahir. Mungkin sebab (1) jarak umur kami (2) dia lelaki maka kami tidaklah sebegitu rapat. Banyak juga cerita-cerita menarik tentang dia tapi banyak juga yang saya tak tahu sebab dia membesar masa saya sudah berjauhan dengan keluarga (means futher study and working).

Tapi saya sangat berbangga dengan adik lelaki saya ni kerana dia memang dilahirkan untuk menjadi SEORANG YANG BERGUNA DAN SOLEH. Dia dilahirkan dengan sangatlah senang. Tak rasa sakit pun. Dan dia selalu menjadi penyejuk hati dalam keluarga. Celoteh dia yang bersahaja dan sangatlah murah rezeki sampai pergi mana-mana pun ada orang yang nak belanja (muka murah rezeki). Sangat soleh dan sentiasa menjaga adab dan tatasusila. Teramatlah bijaksana dimana dalam exam-exam yang besar tak pernah tercatit dalam sijil B dan ke bawah. Semua straight A's.

Perjalanan hidup dia pun sangatlah mudah dan lancar. Apa saja keinginginan dia pasti akan menjadi realiti. Ini bukan bermaksud kami terlalu memanjakan dia sampai apa yang dia nak semua dapat. Bukan sama sekali. Apa saja keinginan dia akan disusuli dengan usaha yang gigih maka impian dia tercapai. Itu maksudnya sebenarnya.

So no wonder dia dapat tajaan biasiswa MARA dan sedang melanjutkan pelajaran di Mesir dalam bidang Perubatan. We are so proud of him..

Namun dia memang sangat manja dalam keluarga dan kadang-kadang menjadi TERLALU sempoi sehingga memaksa kami membuat grooming ke atas dirinya.

So setakat ni itu sahaja kot tentang mereka. Wassalam..


4 saja yang sudi komen:

uki said...

wahaha...semua hasil itu atas keyakinan yg sangat teguh pada Allah..sbb Allah yg uruskan hidup kita..mintak je la kt Allah..komfem nnt Allah bg..(bende yg baik2x je la).hehe..thanks kak en. x sangke ade org yg sudi cerita pasal diriku..huah2x..moga hepi selalu..bye

ain.suliman said...

There u're..positive thinker..wah!!

wawa said...

wah!!kak anne ade blog upenye.tp blog wa2 dh lame xupdate.kuang kuang kuang

ain.suliman said...

wawa..adakah wawa sepupuku yang bijaksana itu..wawa..camne ekau tahu kewujudan blog ini.hahaha

Post a Comment