Jan 14, 2010

Kisah di Sebalik Facebook

Assalamualaikum semua!!

(dah kata nak mulakan entri dengan salam dulu hehe)

Jom kita mulakan hari baru dengan bercerita kisah di sebalik Facebook. Terus terang saya katakan yang saya JARANG sangat buka facebook walaupun dah beberapa bulan ada akaun. Itupun bila kawan-kawan dah mendesak untuk buka akaun. Ok fine.. saya pun bukaklah satu..

Tapi sebab di ofis laman-laman seperti ini tidak boleh buka so saya hanya boleh bukak di rumah saja guna broadband saya. Itupun selepas anak saya dah tidur. Atas sebab itulah saya sangatlah tidak berkesempatan untuk update apa-apa saja hal-hal terkini. Harap maaf ye kawan-kawan..

Jadi dua-tiga hari lalu saya agak berkesempatan sebab nak tengok tv pun tak ada cerita yang menarik. Teringat saya akan game FarmVille yang kakak saya request tu. So tanpa buang masa saya pun barulah nak belajar main.hehe.. Kelakar juga ye. Mula-mula main rasa macam game kanak-kanak pun ada. Hehe jangan marah saya sebab saya budak baru belajar. Tapi sebab jarang sangat nak menjenguk akibatnya tanaman-tanaman saya ada yang dah layu.. Haha.. Rupanya begitu permainannya.

Jadi atas dasar itu saya berbincang dengan en hubby saya macam mana nak mengatasi masalah ni. (Wah macam masalah besar je..kakaka). Sebab broadband tu en hubby saya yang pegang jadi saya suruh dia mainkan untuk saya bila dia free (harap boleh jadi assistance farmer yang bagus).

Kemudian saya tanya soalan yang mencabar ni. "Abang kenapa abang tak nak buka facebook?"
Dia kata malas.. lantaklah orang nak cakap tak up to date ke..haha.. biar biar.. Memang saya akui dia tak suka join laman-laman sosial sebegini even friendster pun rasanya setahun sekali baru dia update..

Teringat saya pada kata-kata ayah mertua "Eh!! ayah ada semua akaun. Yahoo.. Gmail.. Facebook!!" har har har.. Boleh tahan juga ya. Lakiku pun tak ada...


Wassalam..



3 saja yang sudi komen:

Lady of Leisure said...

lady antara orang yang tak ada facebook hehehe..

ain.suliman said...

ayoo lady..i ada pun macam tak ada..too many applications..orang tanya i jawab tak tahu..hehe..

ain.suliman said...

en hubby kata nanti dia tolong petikkan sayur untuk saya..huar huar..

Post a Comment