Jan 27, 2010

Kehandalan Pemanduanmu Terserlah

Salam semua pembaca budiman.. (wah budiman ye sila terima kasih haha)

Selalu saya rasa nak puji husband sebab dia bawa kereta memang fuh!! Mat rempit pun kalah u see. Cilok sana cilok sinun sampai jantung saya ni macam nak berderai tau. Selalu kena tepuk2 (wah main tepuk amai2 ke) bila dia tak nak mengalah dengan kereta depan yang cuba pintas dia dengan cara yang amat tidak disenanginya (faham ke maksud ni). Contohnya tak bagi signal bila nak mencelah atau pun secara tiba-tiba kereta itu zupp mencilok macam pelesit yang mana kereta kami tengah laju masa tu (yang ni memang pantang kalau buat macam ini akan jadi satu drama Adnan Sempit *haa cerita ni katanya best* off topic senyum ya jangan marah. Fine drama Remp-it vs Impak Maksima.

Okaylah panjang bebenar bila nak masuk bab saya ni?? Haha.. entri ini sebenarnya..sebenarnya ok nak cerita pasal saya..hahahaha..bagi intro yang superb dulu baru macam waaa terror laki aku ni..

Okaylah.. saya nak kata yang tajuk entri di atas saja je buat gempak. Macamlah terror sangat saya memandu kan.. tak bukan sama sekali.. Saya seorang yang berhemah sopan santun bila memandu. (mesti korang macam nak tersedak kan tak pun uwekk...ceyyy jangan tipu..) haha.. saya selalu ya en kereta sebelah silalah masuk jangan segan silu. Saya takkan sondol anda.. Tak pun eh untie kereta sebelah nak masuk sila cepat sikit ok i dah lewat nak pergi ofis ni.. haha gitulah keadaannya.. Saya memang sangat berhemah kan dah cakap awak tak nak percaya..

Okay semalam (siapa perasan dah 3 perenggan saya start dengan perkataan okay) semalam saya kena rushing nak pergi ofis sebab lewat 5 minit saja (5 minit tau) saya dah hampir terlewat sampai ofis sebab kalau saya keluar rumah 5 minit lebih awal saya akan sampai pukul 7.30 am. Tapi semalam hanya 5 minit selang masa sahaja saya sampai ofis pukul 8.00am. Nasib sempat punch tau. Masa tu ok saya merujuk tajuk entri ye.. hehe..

Masa nak ambil anak pula (husband outstation ingat tak?) my cute baby Naufal tu dah tak sudi nak duduk di car seat nya. Aduh.. terpaksa meriba.. Waa dia boleh tak nak duduk. Then terpaksa saya dirikan yang mana sebelah tangan saya pegang dia sebelah lagi pegang stereng. Berpulas2 tangan saya dengan tangan babyku yang sibuk juga nak pegang stereng bila nak membelok. Sangat mencabar ok. Mujurlah nursery dekat sikit dengan rumah so terpaksa bawa slow2 kang tak pasal cari penyakit.. Haa disini bolehlah merujuk tajuk entri juga..


Jadi saya buat rumusan walaupun saya (m*e*m*a*n*g @k-u-r-a-n-g) cekap memandu TAPI Kehandalan Pemanduanmu Terserlah bila keadaan memaksa okeh.. dah babai..


Sebab cerita pasal kereta nah gambar Naufal yang tengah syok sedap tidur dalam kereta ayahnya sambil menghisap puting senget.. Busuk dia kalau tak de memang tak sah ok..

4 saja yang sudi komen:

fisa othman said...

yoooohoooo bahaya wei...
dalam keadaan memaksa x pe..
klau boleh d elakkan yer...;)

ain.suliman said...

haha terrer tak..nak wat camno.. nasib baik dekat..kalau selalu 5 minit dah sampai umah dalam case ni amik masa 15 minit ok baru sampai..haha..sila kasihani saya..

me_ica said...

tulah..sape suruh pgi lelong baby carrier tu!klu tak, bleh pakai smbil drive..haha!selamat sket!..

ain.suliman said...

weh tak mo de die masuk dalam baby carrier tu..

Post a Comment