Jan 8, 2010

Selayang Magna Ville Condominium..

Yeay!! Aset pertama kami bakal disiapkan dalam bulan Mac 2010.. Tak sabar rasanya nak duduk rumah sendiri.. Tak kisahlah walaupun di atas kayangan pun. Hmm.. tapi mampu ke nak duduk sendiri dalam kegawatan ekonomi ni??

Adoilaa.. bukan apa rumah sewa yang kami duduk sekarang ni kalau duduk je dalam rumah memanglah selesa sebab rumah tu pun dah renovate tapi bila setapak je melangkah ke luar rumah macam-macam pencemaran persekitaran. Dengan sampah yang merata-rata tak kira bau 'harum' dari lubang sampah yang letaknya di tangga.. Di tambah pula pemandangan dari beranda yang tersangatlah 'cantik' sehingga memukau pandangan..

Memanglah ada je rumah yang murah kat KL ni tapi mak aihh semuanya kat hujung-hujung belaka. Nak cari yang dekat tengah-tengah KL ni alamatnya rumah flat je lah pilihan yang ada. Nak tunggu kuarters kerajaan alamatnya berjanggutlah baru dapat. Memang tensi sebenarnya tapi apa boleh buat..

Oh balik pada tajuk asal. Hmm mujur juga kami dah beli dari tahun 2007 lagi so rumah tu tak adalah mahal sangat.. I think kalau beli waktu sekarang rumah tu adalah dalam RM 200++ K. Kalau yang 1259 sq ft. rasanya dekat RM 300++ untuk harga sekarang.. So bersyukur sangat tau!!

Hari tu pergi tengok sebab sekarang ni boleh dikatakan hampir 95% dah siap. Keseluruhannya boleh dikatakan memuaskan sahaja. Okay malas nak cakap lebih-lebih yang penting ianya bakal jauh lebih selesa berbanding rumah sewa yang didiami sekarang ni.


Plan strategy: Akan cuba disewakan terlebih dahulu (fully furnish) dan kalau tiada penyewa kami akan duduk disana!! Babai..


Rumah kami tingkat 9 Blok A di Selayang Magna Ville Condominium (kat depan sekali ni) dekat sangat dengan UiTM Medical (jalan kaki dalam 5 minit saja).. Siapa nak sewa? Cepat!! Fully furnish tau!! Harga sewa boleh dirunding..Haha..

Okay boleh rujuk-rujuk dia punya marketing monthly rental so that jangan terkezut lak.. (harga di bawah adalah untuk review sahaja bagi yang bukan fully furnish)



Antara kemudahan yang kondominium ni ada



0 saja yang sudi komen:

Post a Comment